آموزش اولیه نقاشی روی بوم

لوازم مورد نیاز برای شروع نقاشی روی بوم

مرکز تخصصی فروش آثار هنری شما
تاریخچه نقاشی

 

نقاشی یک هنر و ذوق و علاقه ای است که یک فرد آن را به نمایش می گذارد و خود نقاشی مواد رنگین مختلف که به مواد دیگر رنگ می دهد و یک مواد چسبناک (همانند موادی که دو سطح را به یکدیگر نگه می دارد) مثل کاغذ، بوم یا دیوار می باشد. این عمل به وسیله نقاش انجام می شود. این مختص کار یک نقاش حرفه ای است. سابقه نقاشی در بین افراد ، چند برابر سابقه از زبان نوشتنی است. در مقایسه با نقاشی ، طراحی، زنجیره راه های عملیات همانند یک سری نشان و علامت با استفاده از فشار وارد نمودن یا حرکت ابزاری بر روی یک بخش است. نقاش هایی هستند که قدمت آن ها بیش از 32000 هزار سال می باشد. نقاشی هایی که در زمان گذشته وجود داشت کاربرد رنگ قرمز و رنگ سیاه حکاکی و رنگ در آن ها به کار رفته بود. بر اساس تحقیقات انجام گرفته شده نقاشی هایی موجود بودند که در غار وجود داشتند. رنگ های ترکیب شده از مواد رنگ و چسبناک در زمان هایی مثل توسعه دهنده بافت، ثبت کننده و یا هر ماده اصلاح کننده دیگری نیز می باشد. زمانی که رنگ روی بوم قرار داده شود.

شما فقط نقاشی بکش ، فروش آثار شما با آرت اکسیر

آموزش نقاشی روی بوم

 

ابزار لازم برای نقاشی :

 

قلم موی نقاشی

کاردک

پالت از نوع چوب یا پلاستیک که در زمان نقاشی رنگ روی آن ساکن می شود.

اسفنج

گیره

سه پایه

اسپری رنگ

اسپری رنگ که از هوای فشرده تشکیل شده است.

موارد دیگر مثل گچ، مداد، پارچه، چیزی که برای تحول زاویه دید چشم انداز برای طراحی های خود به کار می رود.

 

تکنیک های نقاشی :

 

– رنگ زنی شدید

– آبرنگ

– نقاشی با کامپیوتر

– ایجاد نقاشی با اسپری

– و ….. مباحثی که مخاطبان نقاشی روی بوم بعد از آموزش به آن دست پیدا می کنند شامل :

– آموزش انواع بوم نقاشی

– آموزش نقاشی آبرنگ

– آموزش و آشنایی با اصول نقاشی دوره آموزش نقاشی روی بوم روش های مختلفی نیز دارد که علاقمندان می توانند با تما اصول و روش های آن آشنا شوند و حتی با رنگ های سرد و گرم آشنا گردند.

انواع پارچه های بومی نقاشی :

برای بوم نقاشی پارچه هایی استفاده می شود که این نوع پارچه ها می تواند از نوع کتانی، کرباس، فیبر الیاف مصنوعی باشد  در ادامه هر کدام به مختصر توضیح داده می شود.

– پارچه کرباس (Cotton duck) :  پارچه های کرباس که برای بوم نقاشی استفاده می شود هزینه کمی دارند و در همه جا موجود است. اما باید مواظب باشید این نوع پارچه کرباس احتمال پارگی در هنگام قلم زدن است.

– پارچه کتانی : پارچه ای از نوع کتان اینجور گفته شده است که از پارچه کرباس بهتر می باشد  و دارای بافت فشرده تری می باشد و بهترین کتان از جنس خود است. پارچه کتانی به نایاب کش دار و یا از هم می پاشد. پارچه کتانی سطحی بسیار مناسب برای نقاشی دارد.

– پارچه آبرنگ : همانجور که از نام پارچه آبرنگ پیداست این است که بوم آبرنگ تنها برای نقاشی آبرنگ ساخته شده است. نسبت به بوم های دیگر دارای ناهماهنگ هایی است. نقاشی که روی بوم کشیده می شود با روی کاغذ خیلی متفاوت می باشد.

نقاشی روی بوم

نکته : در هنگام نقاشی بر روی بوم این را توجه داشته باشید که نقاشی روی پارچه دیرتر خشک می شود.

– بوم با الیاف مصنوعی : بوم الیاف مصنوعی جدید می باشد ولی اثبات نشده است که نقاشی بر روی این نوع پارچه ها سخت است.

هر نوع پارچه ای برای بوم استفاده می شود نباید دچار خرابی گردد و الیاف آن ها نیز مناسب باشد. بوم های سفت و سخت مثل پنل های چوبی دارای انتخابی هستند.

بوم های پارچه ای :

یک نوع بوم که روی آن پارچه کشیده شده است و بهترین انتخاب پارچه کرباس می باشد و به چهار لبه با چسب چوب می چسبد.

پارچه کرباس به صورتی که کشیده می گردد می توان با قلمو به آن ضربه ای نقاشی کرد. در جنس های ناشناخته بوم، از پارچه و چسبی با هزینه کم استفاده می گردد، به صورتی که در هنگام نقاشی از چهارچوب کنده می شود.

پس عزیزان به یاد داشته باشند که درموقع خرید به جنس و اندازه پارچه نیز توجه گردد.

بوم کاغذی : همانجور که از نام بوم کاغذی پیداست از نوع کاغذ می باشد ولی کاغذ آن دارای بافت می باشد این بوم کاغذی را می توانید به عنوان تمرین تکرار زیاد نقاشی استفاده نمایید.

فرم و اندازه بوم : بوم در سایزهای و فرمت های مختلفی موجود است که هر یک از یک اندازه ها افقی یا عمودی نیز می باشد و به وسیله پنس به چهارچوب وصل گردیده است و با چسب متصل می شود.

 

 

 

 

حلال های رنگ :

ماده ای که مواد رنگین را به مواد دیگر رنگ می دهد همان رنگدانه در آن مخلوط می گردد حلال می گویند . تمامی حلال ها در نقاشی قابل استفاده هستند.

بعضی از حلال های رنگ شامل مواردی همچون :

– رنگ روغن

– رنگ اکرلیک

– سایه روشن

– رنگ انگشتی

– مرکب

– پاستل مثل پاستیل خشک ، پاستل روغنی، و دیگر موادهای پاستل

– رنگ مومی

– آبرنگ

انواع سبک های نقاشی :

– رئالیسم واقع گرایی

– امپرسیونیسم

– پوینتولیسم

–  هنر ابتدایی

– کوبیم حجم گری

– مدرنیسم نوگرایی

– آبستره انتزاعی

– پست مدرنیسم فرا نوین

– ساخت گرایی

برای آشنایی بیشتر با نقاشی روی بوم الزامی است تا دوره های آموزشی نقاشی روی بوم را سپری نمایید در این صورت است که به صورت تدریجی به یک نقاش حرفه ای تبدیل می شوید پس گذراندن دوره آموزشی نقاشی روی بوم را در مراکز معتبر طی نماید.

انواع نقاشی روی بوم :

– نقاشی روی بوم با گواش

– نقاشی روی بوم با اکرلیک

– نقاشی روی بوم با رنگ روغن

 

نکات مهم در رسم نقاشی با رنگ روغن :

– برای کشیدن نقاشی با رنگ روغن لازم است تا رنگ ها بیش از حد با هم مخلوط نگردد زیرا رنگ طبیعی خود را از دست می دهند و به رو به تیرگی نیز می روند.

کارکرد پالت :  کارکرد پالت برای قاطی سازی رنگ روی پالت کاربرد دارد.

– کارکرد نقاشی :  برای استفاده از رنگ در سطح نقاشی استفاده می شود.

– پارچه یا حوله کاغذی :  پاکسازی برس و تمیزکاری همه جانبه

– توجه داشته باشید در هنگام نقاشی روی بوم غالبا از ماسک استفاده شود زیرا رنگ های استفاده شده حلال های اشتغال زا می باشند و حتما آن ها را در ظروف سر بسته حفظ نمایید.

انواع بوم :

بوم دست ساز : از نظر اقتصادی قابل مصرف است ، اما تهیه اولیه آن زمان زیادی نیز می برد و  در سایزهای مختلف قابل سفارش است.

بوم آماده : در زمان صرفه جویی می شود ولی هزینه زیادی بابت بوم آماده باید صرف کرد و بیشتر اوقات از پارچه های کرباس با کیفیت پایین استفاده شده است. توجه داشته باشید در پایان هر نقاشی کشیدن ابزارهای ترسیم را با مواد حلال نیز تمیز شود تا برای دفعات بعدی نیز متناسب باشد.

 

 

به این مطلب بر اساس مفید بودن امتیاز دهید

0%

User Rating: 3.92 ( 35 votes)

سفارش بوم نقاشی بوم نقاشی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا