نقاشی با رنگ گواش

آشنایی با رنگ گواش

مرکز تخصصی فروش آثار هنری شما

 

آشنایی با رنگ گواش

گواش ی رنگ غیر شفاف است که از رنگ دانه شبیه رنگدانه شفاف آبرنگ و مخلوط صمغ عربی (در نقاشی به عنوان یک ماده چسبنده در رنگ استفاده می شود) ساخته شده است.

شما فقط نقاشی بکش ، فروش آثار شما با آرت اکسیر

چنین مخلوطی باعث ضخیم شدن و سنگین شدن رنگ می شود و به همین علت نقاشی حاصل از رنگ های گواش به ظرافت آبرنگ نمی گردد.

گواش نیز حلال در آب است و بعد از خشک شدن و گذر زمان طولانی می توان دوباره گواش به آب واکنش نشان دهد.

کار با گواش

نکته جالب : برای جلوگیری از ورود و رشد باکتری در تیوپ رنگ، مقداری گلیسیرین و نگه دارنده به تیوپ اضافه شود تا رطوبت آن را حفظ کند.

 

ویژگی های رنگ گواش

رنگ گواش به آسانی می شکند، اگر رنگ به ضخامت بالا روی صفحه نازک مالیده شود پس از خشک شدن سبک تر می شود.

به دلیل غیر شفاف بودن گواش، روشنی رنگ گواش به رنگدانه و سطحی که روی آن نقاشی ترسیم می شود، بستگی دارد.

به همین علت می توان این رنگ را روی کاغذهایی که رنگ های دیگری دارند استفاده شود و به نقاشی جلوه ای زیباتری عطا کرد.

کاغذهای آبرنگ، کاغذهای طراحی سنگین مورد استفاده برای نقاشی گواش هستند. گواش در بسته بندی های گوناگون وجود دارند: تیوپی، مدادی و قوطی به راحتی قابل تمیز کردن هستند.

تکنیک های نقاشی با گواش

گواش یک ماده چند منظوره است. نقاشی گواش متفاوت است.

نقاشی با گواش تکنیکی است از حل کردن رنگدانه های رنگ در آب ، نقاشی مورد نظر طراحی می شود.

زمانی که یک نقاشی با گواش خلق می شود انعکاس نور سفیدی کاغذ از میان رنگ ها، روشنی به نقاشی می دهد.

1- قلم هایی با سایزهای متفاوت خریداری شود: داشتن قلم هایی با سایزهای متفاوتی اهمیت دارد. با توجه به اندازه نقاشی بزرگ یا کوچک سایز قلم مو متفاوت می باشد.

2- رنگ های با کیفیت انتخاب شود : رنگ با کیفیت ماندگاری بیشتری دارد و به مرور زمان زرد یا کمرنگ نمی گردد.

توصیه به افراد مبتدی برای شروع از پالت های کوچک گواش استفاده گردد.

3- همه چیز به تناسب قسمت های خشک نقاشی و قسمت های تر نقاشی بستگی دارد : در نقاشی با گواش می توان تیرگی و شدت رنگ در نقاشی را با میزان آبی که اضافه می شود، کنترل کرد.

4- در نقاشی با گواش از تیره به روشن کار شود: به این معنا اگر بخشی از نقاشی سفید یا روشن است از اول تا آخر نقاشی باید همان حالت کار گردد. در این نوع نقاشی باید لایه به لایه کار انجام شود تا به اثر مطلوب برسد.

5- نیاز به حوله های کاغذی : حوله کاغذی ، یکی از ضروری ترین کار با گواش است که باید در جعبه وسایل خود داشته باشید. نقشه یک پاکن را بر عهده دارد که برای گواش مفید است. حوله کاغذی برای اصطلاح اشتباهات و جهت دادن به رنگ در جهت های گوناگون متفاوت است.

6- تکنیک پاشیدن رنگ در نقاشی گواش : یکی از روش هایی که به زیبایی نقاشی کمک کند، پاشیدن گواش روی نقاشی است . این شیوه کمک می کند حالت هایی مانند پخش شدن آب یا ذرات گرد و غبار معلق را به تصویر کشید. در این روش قلم موی را بین انگشت شست و انگشت میانی نگه داشته و موهای قلم مو را به عقب کشیده و اجازه دهیم به جلو پخش شود.

7- تکنیک لایه های رنگ : گواش یک ماده لایه نازک است و مثل روغن نمی توان آن را لایه لایه به کار برد برای ساختن رنگ باید بسیار آرام و آهسته روی نقاشی کار کرد. یکی از مزایای گواش این است که بسیاری از رنگ را روی کاغذ به دست می آورد.

نقاشی حرفه ای با گواش

شیوه رنگ آمیزی با گواش 

تکنیک گواش اصولا از رنگ ها برای پوشاندن سطوح استفاده می شود.

امروزه از تکنیک گواش در زمینه ها و ابعاد مختلفی استفاده می شود. تکنیک گواش در تبلیغات هنری چون طراحی پوسترها، تصویرسازی و … به کار می رود. آموزش نقاشی با گواش : رنگ های گواش مات و مخملی هستند و بر خلاف آبرنگ قدرت پوشانندگی خوبی دارند و رنگ های لایه های پایین را به خوبی می پوشاند.

گواش عمدتا روی کاغذهای ضخیم یا مقوا کار می شود. رنگ سفید در گواش کاربرد دارد و برای روشن کردن رنگ ها نیز استفاده می گردد. از خصوصیات خوب گواش ، پوشاندن سطوح بزرگ به صورت یک دست و یکنواخت و بدن به جا گذاشتن لکه ها و خط های ناخواسته است.

می توان جاهای ناموفق را با گذاشتن رنگ های جدید اصلاح کرد. زیاده روی در اصلاح رنگ باعث ترک برداشته شدن می شود و می ریزد. ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی با گواش : در تکنیک گواش قلم موهایی استفاده شود که نرم و صاف باشند. برای پوشش سطح بزرگ تر از قلم مو با شماره بیشتر، به عنوان نمونه (شماره 8) و برای سطح های کم و کشیدن خطوط از قلم موی شماره پایین به عنوان نمونه (شماره 2) استفاده شود.

کاغذهای ضخیم یا مقوا پیشنهاد خوبی است. کاغذ فیل* مناسب برای گواش است زیرا از زبری مناسبی برخوردار است. استفاده از کاسه آب و تکه پارچه در کنار کار نقاشی با گواش فراموش نشود.

نقاشی با گواش برای کودکان به علت هیجان انگیز بودن بسیار مناسب است. دوره آموزش نقاشی با گواش : مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان دوره آموزش نقاشی با گواش را برگزار نموده ، علاقمندان با ثبت نام در این دوره می توانند علاوه بر یادگیری مدرک معتبر از این دوره را دریافت نمایند. مخاطبین این دوره : علاقمندان در تمامی سنین مختلف

رنگ‌هایی که کیفیت بالاتری دارند مانند رنگ وینزور ، حاوی نسبت بالاتری از رنگدانه‌های خشکند. رنگ‌های با کیفیت پاییت‌تر از باریوم سولفات که در رنگدانه‌های همیشگی سفید یا به فرانسوی (blanc fixe) است یا گچ برای غیرشفاف کردن گواش و افزایش نرمی و روشن کردن آن استفاده می‌کنند.

برخی رنگدانه‌ها به طور طبیعی از سایرین شفاف‌تر از سایرینند. برخی تولیدکنندگان از این رنگدانه‌ها در تولید گواش‌های باکیفیت استفاده می‌کنند.

 

به این مطلب براساس رضایت خود امتیاز دهید

0%

User Rating: 4.06 ( 10 votes)

سفارش بوم نقاشی بوم نقاشی

‫3 دیدگاه ها

  1. در حال حاضر گواش پنتل و گواش ساکورا جزو بهترین ها برای هنرمندان حرفه ای هستند
    و گواش پارس بهترین انتخاب برای دانش آموزان میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا